وبلاگ

خانهاخبار سپاستبیین ادبی و هنری دیدگاه‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب درباره بیداری و مقاومت اسلامی _ ۱ تیر ۱۳۹۵

تبیین ادبی و هنری دیدگاه‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب درباره بیداری و مقاومت اسلامی _ ۱ تیر ۱۳۹۵

سردار احمد وحیدی رئیس مرکز راهبردی دفاعی جمهوری اسلامی ایران پیرامون محور موضوعی “سکوت استکبار جهانی در برابر جنایات آل سعود” ، یکی از ۱۶ محور دومین جشنواره فرهنگی هنری چشمان انقلاب اسلامی، اظهار داشت: رژیم سعودی از قبل از انقلاب اسلامی یکی از پایه های امنیت دو ستونی امریکا در منطقه بوده است.در واقع یک پایه رژیم شاه و پایه دیگر هم رژیم سعودی بود و این رژیم بعد از انقلاب در کنار حمایت از صدام و کشورهای مرتجع عرب به مقابله با انقلاب اسلامی پرداخت.

وی افزود:  از آن به بعد هم رژیم سعودی در مسائل مختلف خواسته های امریکا را دنبال می کند و در قضیه نفت و انرژی و کنترل آن طوری عمل می کند که منافع غربیها تامین شود. مثلا طرحی که فهد برای شناسایی عملی رژیم صهیونیستی داد بزرگترین خدمتی بود که او به اسراییلی ها کرد.

وزیر سابق دفاع گفت: متحد اصلی امریکا در منطقه رژیم سعودی بوده  و همواره از آن استفاده می کند. عربستان سعودی در حال حاضر بازار اسلحه  امریکاست و امریکا هم نفت را توسط رژیم سعودی کنترل می کند. همچنین  بواسطه آل  سعود حرکت انقلابی ملت های مسلمان را کنترل و از آنها جلوگیری می کند واز این رو در قبال جنایات رژیم سعودی سکوت کرده و با این سکوت به حمایت از آن می پردازد.

سردار وحیدی در پایان این گفتگو اظهار داشت: نمایش جنایات عربستان سعودی چه در عربستان و چه در سایر کشورهای منطقه مانند یمن و چه در حمایت از داعش وظیفه هرصاحب فکر و قلم و هنر است و باید عرصه فرهنگ و هنر در این زمینه با قدرت ظاهر شود.

یادآور می شود دومین جشنواره فرهنگی هنری چشمان آسمانی انقلاب اسلامی تا ۵ مرداد ماه ادامه دارد و علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار فرهنگی و هنری خود را از طریق سایت جشنواره به نشانی اینترنتی www.jashnvareh-sepas.ir ارسال نمایند و همچنین جهت آگاهی از اخبار جشنواره به کانال تلگرامی انجمن پیشکسوتان سپاس به آدرس telegram.me/sepasngo  مراجعه نمایند.