وبلاگ

خانهاخبار سپاسراه به تصویر کشیدن چهره ضد اسلامی و خط فکری داعش بهره وری از ابزار هنر و فرهنگ است ـ ۱۰ تیر ۱۳۹۵

راه به تصویر کشیدن چهره ضد اسلامی و خط فکری داعش بهره وری از ابزار هنر و فرهنگ است ـ ۱۰ تیر ۱۳۹۵

راه به تصویر کشیدن چهره ضد اسلامی و خط فکری داعش، بهره وری از ابزار هنر و فرهنگ است

سردار احمد کریم پور از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در دومین بخش از گفتگو پیرامون جشنواره فرهنگی و هنری چشمان آسمانی انقلاب اسلامی حول محور ” خاستگاه فکری و فرهنگی داعش” گفت: داعش برخاسته از جبهه تکفیر و وهابیت نیست. بلکه زمانی که استکبار و صهیونیست در سال ۱۹۹۵ میلادی به این نتیجه رسید که توان براندازی انقلاب اسلامی ملت ایران را ندارد و با گذشتن سه سال از دومین دوره مجلس خبرگان رهبری پایه های نظام جمهوری اسلامی در حال محکم شدن است،  متوجه شد تیغ وهابیت برش گذشته را ندارد.

وی افزود: جبهه استکبار به این نتیجه رسید که وهابیت دیگر کارایی ندارد و قابل بهره برداری و ضربه زدن به انقلاب نیست به همین دلیل به موازات این جریان یعنی وهابیت جریان دیگری را به وجود آورد. استکبار آمریکا و صهیونیست دردنیا به دنبال  این بود که جریانی به موازات انقلاب اسلامی که در حال فتح دنیاست به وجود بیاورد لذا ترکیه را انتخاب کرد.

کریم پور ادامه داد: کشور ترکیه لاییک است و  نمی تواند در جبهه اسلامی اثر گذار باشد، بنابراین استکبار طی یک برآورد زمانی ترکیه لاییک را تبدیل به کشوری کرد که با مقامات اسراییلی مانند نتیاناهو و پرز درگیر شد و با ارسال کشتی مرمره خودش را انقلابی نشان داد.

احمد کریم پور اظهار داشت: در این مرحله بود که  اردوغان، عبدالله گل، داوود اوغلو و امثالهم اظهار داشتند که ما مثل وهابیت شمشیر تیزی مثل القاعده در اختیار نداریم و این شمشیر تیز باید به دست ما برسد.

وی افزود: امریکا شیطان بزرگ هم برده های افریقای تباری را که می خواستند به اوطان خود بازگردند را در چنته خود نگه داشته و به تربیت آنها پرداخت. در نهایت به آنها این وعده را داد که سوریه  و عراق را به عنوان مناطق نفت خیز در اختیار آنها می گذارد تا در آنجا حضور پیدا کنند و با نزدکی و دسترسی به عربستان سعودی روزی ده میلیون بشکه نفت داشته باشند.

سردار کریم پور در ادامه گفت: به نظر من سر اینها کلاه گذاشتند. اینها آدمهای تحصیل کرده را به این مناطق کشاندند که هیچ رابطه ای با وهابیت ندارند.مدام  النصره و داعش با هم درگیری پیدا می کنند. چون النصره وهابیت و القاعده داخل سوریه است. لذا من فکر می کنم که اگر داعش به عقل سلیمش بازگردد به این نتیجه می رسد که تنها کشوری که می تواند کمک کند تا این افراد تحت شرایطی به اوطان خود بازگردند ایران است.

وی افزود: پس داعش وهابیت نیست. داعش صاحب یکی ایدئولوژی دیگری است که می خواهد شمشیر تیز امپراطوری عثمانی باشد که اردوغان می خواهد آن را احیا کند. البته نه برای عنوان کشور اسلامی بلکه به عنوان جریانی به موازات جمهوری اسلامی. چون از این طرف القاعده و عربستان تیغشان کند شده و نقش مثبت جمهوری اسلامی در منطقه بسیار پررنگ شده است.

وی در پایان این گفتگو اظهار داشت: به تصویر کشیدن چهره ضد اسلامی و خط فکری داعش با بهره وری از ابزار هنر و فرهنگ باعث بیداری افکار  جهانی می شود و جشنواره چشمان آسمانی انقلاب اسلامی در این راستا اثرگذار خواهد بود.

خاطر نشان می شود دومین جشنواره چشمان آسمانی انقلاب اسلامی با محوریت بیداری و مقاومت اسلامی که به همت انجمن پیشکسوتان سپاس و حمایت مرکز مستند حقیقت، دبیرخانه دائمی مجمع جهانی بیداری اسلامی،  بنیاد رسانه ای بیان و موسسه فرهنگی هنری فرزندان روح الله در حال برگزاری است تا پنجم مرداد ماه ادامه دارد و علاقمندان می توانند جهت ارسال آثار خود در دو بخش فرهنگی و هنری به سایت جشنواره به آدرس اینترنتی www.jashnvareh-sepas.ir مراجعه نمایند.