وبلاگ

خانهاخبار سپاسمحفل تکریم بازماندگان شهید محمد حسن سالاری ـ هفده بهمن ۱۳۹۸

محفل تکریم بازماندگان شهید محمد حسن سالاری ـ هفده بهمن ۱۳۹۸

محفل تکریم بازماندگان شهید محمد حسن سالاری برگزار شد.

در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سی‌اُمین محفل تکریم بازماندگان شهدای جامع اطلاعاتی سپاه، با هدف تجلیل از مقام والای شهدای اطلاعات و امنیت، در تاریخ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ به همت انجمن پیشکسوتان سپاس برگزار شد.

در این مراسم خانواده معظم شهید محمدحسن سالاری و جمعی از دوستان، همکاران و مسئولین (اعضاء شورا) انجمن پیشکسوتان سپاس حضور داشتند.

در ابتدای مراسم آقای شیرازی دبیر انجمن پیشکسوتان سپاس، ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان و خانواده معظم شهید، خاطر نشان کردند: گروهک‌های منافقین حملات مسلحانه ای را در سال ۱۳۶۰ علیه مردم و ملت اسلامی آغاز کردند. این گروهک‌ها که سردمداران‌شان از سوسیالیست‌ها و کمونیست‌ها بوده و در جذب توده فعالیت داشتند، عملیات‌های بسیار گسترده ای برای نفوذ به دولت جمهوری اسلامی و منحل کردن حکومت انجام دادند که بحمدالله طومارشان توسط سربازان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیچیده شد.

پس از پخش کیلیپی کوتاه درباره زندگی‌نامه و روایت ایثار و فداکاری و نحوه شهادت شهید محمدحسن سالاری، برادر بزرگوارشان، خاطراتی از ویژگی‌های اخلاقی و مردمی محمدحسن بیان کرد.

محمدحسن سالاری که در سنین نوجوانی فعالیت‌های انقلابی خود را از هئیت حضرت علی اکبر(ع) و با انتشار اعلامیه و حضور در راهپیمایی ضدشاهنشاهی شروع کرده بود، بعد از پیروزی انقلاب وارد سپاه پاسداران شد. وی به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد در واحد اطلاعات و عملیات مشغول به کار شد. شهید سالاری پس از تشکیل وزارت اطلاعات وارد این ارگان شد و در سال ۶۴ در درگیری با گروهک منافقین در سبزه میدان بابل به درجه رفیع شهادت رسید.

در پایان مراسم پس از بیان خاطرات همرزمان، از خانواده معظم و محترم شهید محمد حسن سالاری تقدیر و تجلیل به عمل آمد.