وبلاگ

خانهاخبار سپاسنقش تفکر انقلاب اسلامی در شکل گیری جبهه مقاومت اسلامی ـ ۲ خرداد ۱۳۹۵

نقش تفکر انقلاب اسلامی در شکل گیری جبهه مقاومت اسلامی ـ ۲ خرداد ۱۳۹۵

سردار احمدکریم پور از پیشکسوتان جهاد و شهادت در اولین قسمت از گفتگوی ویژه پیرامون محورهای دومین جشنواره فرهنگی هنری چشمان آسمانی انقلاب اسلامی، درباره  محور “حزب الله لبنان قله مقاومت اسلامی در منطقه” گفت: در ابتدا باید به بررسی نقش تفکر انقلاب اسلامی در شکل گیری جبهه مقاومت اسلامی و چگونگی اثرگذاری تفکر انقلاب و جبهه مقاومت اسلامی در روشنگری جنایات رژیم صهیونیستی و ارائه راهکار برای نابودی این رژیم صحبت کرد و یکی از کارهایی که انقلاب اسلامی برای جهان مطرح کرده و خود هم به آن عمل کرده و تا به حال از این موضوع عدول نکرده، مسئله دشمن شناسی است. یعنی انقلاب اسلامی از همان ابتدا یک دشمن بالفعل و یک دشمن بالقوه داشته که دشمن بالفعل امریکا و دشمن بالقوه رژیم صهیونیستی است. پس بهترین کاری که انقلاب اسلامی برای جهان کرده و جمهوری اسلامی آن را روشنگری نموده نگاه دشمن شناسی بود.

سردار کریم پور گفت:  محور  بصیرتی انقلاب که دشمن جهانی اسلام را مشخص کرد، یهود را محور قرار نداده، بلکه تفکر صهیونیستی یهود را محور قرار داده است که این تفکر صهیونیستی یهود ممکن است در مسیحیت و حتی در دل مسلمانها هم باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما آل سعود را با نگاه تفکر صهیونسیم نگاه می کنیم. آل سعود نه تنها مثل رژیم صهیونیستی است، بلکه پشتیبان او هم هست و چون پشتیبانی کننده او هست یعنی جبهه را قبل از اسراییل می بیند، لذا بهترین چیزی که می توانیم به دنیا هدیه دهیم  نگاه دشمن شناسی انقلاب است که از روزی که جمهوری اسلامی شکل گرفته امپریالیسم را با محوریت امریکا و صهیونیسم را با محوریت اسرائیل به عنوان دشمن به  دنیا معرفی کرده است.

احمد کریم پور در ادامه این گفتگو اظهار داشت: نکته زیبایی که وجود دارد این است که انقلاب اسلامی جبهه ای را در مقابل این دو محور  قرار داده است. اینطور نبوده که فقط شعار بدهد.در صحنه هم حضور داشته و ما به این حضور می گوییم مقاومت .

وی افزود: فلش مقاومت فقط در سید حسن نصرلله یا مقاومت حزب الله خلاصه نمی شود. اگر ما بیاییم از عقبه  این فلش به آن نگاه کنیم می بینیم که این فلش به عنوان تیری است که از کشمیر شلیک شده یعنی پشتیبانی مقاومت از کشمیر است. لذا نکته ای که وجود دارد این است که دشمن و جبهه مقاومت یا مقابل دشمن مشخص شده که این دو کار مهم را انقلاب با محوریت امام و رهبری انقلاب  و با پذیرش افرادی که لباس مقاومت پوشیدند و تعیین جبهه  کردند، انجام داده است.

وی در انتهای این گفتگو گفت: حضرت آقا فرمودند: هرکس در مقابل اسراییل بایستد ما به او کمک می کنیم. ما یعنی اسلام، انقلاب و مسلمین به او کمک می کنند و این تیر با تمام تیزی که دارد می رود جاییکه ان شاءلله براساس حرف حضرت آقا بیست و پنج سال دیگر وجود نخواهد داشت.

سردار کریم پور تاکید کرد: برگزاری چنین جشنواره هایی در واقع یک رسالت است و باعث می شود دستاوردهای انقلاب به جامعه جهانی، جامعه اسلامی و  نسل های بعد از انقلاب منتقل شود.

یادآور می شود دومین جشنواره فرهنگی هنری چشمان آسمانی انقلاب اسلامی با محوریت بیداری و مقاومت اسلامی در حال برگزاری است و تا ۵ مرداد ماه ادامه دارد. علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را از طریق پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی www.jashnvareh-sepas.ir ارسال نمایند و همچنین جهت آگاهی از اخبار جشنواره به کانال تلگرامی انجمن پیشکسوتان سپاس به آدرس https://telegram.me/sepasngo  مراجعه نمایند.