وبلاگ

خانهاخبار سپاسبرای مقابله جدی با جریان داعش از ابزار فرهنگی نباید غافل شد ـ ۵ تیر ۱۳۹۵

برای مقابله جدی با جریان داعش از ابزار فرهنگی نباید غافل شد ـ ۵ تیر ۱۳۹۵

برای مقابله جدی با جریان داعش از ابزار فرهنگی نباید غافل شد.

مرتضی شعبانی  در دومین بخش از گفتگو پیرامون محورهای دومین جشنواره فرهنگی هنری چشمان آسمانی انقلاب اسلامی در رابطه با محور “مقاومت اسلامی در مقابله با جنایات داعش” با اشاره به اینکه داعش دست پرورده اسراییل است، گفت: تنها جریانی که از وجود داعش در منطقه بهره می برد صهیونیست‌ها هستند.

وی افزود: طی این سالهایی که بحران توسط تکفیری ها در منطقه بوجود آمده اسراییلی ها کاملا در امنیت به سر می برند و هیچ جنگی به صورت واضح و روشن متوجه آنها نیست. صهیونیست ها تلاش کردند که موضوع اسراییل را تبدیل به اولویت چندم مسلمانها کنند.

شعبانی گفت: زمانی مبارزه با اسراییل اولویت اول مسلمانها بوده ولی الان آنقدر  اسراییلی ها مسلمانهای منطقه را به جان هم انداختند که موضوع رژیم صهیونیستی دارد از بین می رود و کسی خیلی به موضوع اسراییل فکر نمی کند واسراییلی ها در امنیت کامل بسر می برند.

وی اظهار داشت: تنها جریانی که می تواند درمقابل جنایات داعش ایستادگی کند مقاومت اسلامی است. همانطوری که تا الان هم  می بینیم مقاومت اسلامی که نمادش در لبنان حزب الله است از ابتدای جنگ سوریه درگیر است.

وی در ادامه گفت: علی رغم لطمات نیروی انسانی که در مقابله با جنایات داعش به حزب الله وارد می شود قطعا مقاومت اسلامی حزب الله آنقدر رویش جدید داشته که رژیم صهیونیستی  فکرش را هم  نمی­کند و اینقدر توانمندی کسب کرده که  آنها باید بیشتر ازاین بخش بترسند. رویشهای حزب الله بیشتر از، از دست دادن نیروهایش بوده است.

شعبانی افزود: مقاومت اسلامی در عراق که از قبل وجود داشته، امروز شکل جدی تری به خود گرفته و  بروز و ظهور جدی تری پیدا کرده است. نیروهای حشد الشعبی و نیروهای مردمی که تحت عناوین بسیج عمومی عراق امروز یک سازمانی پیدا کرده و درکنار ارتش عراق از سرزمین­شان دفاع می کنند یا مقاومت اسلامی در افغانستان، درلبنان و یمن آنقدر توانمند شده که به عنوان پیشانی مقابله با جنایات داعش مطرح می­شود و هرجایی که اینها هستند داعش نمی تواند اهدافش را محقق کند.

وی ادامه داد: مقاومت اسلامی شکل جدی­تری پیدا کرده است. جایی مثل سوریه که در گذشته خیلی تصور نمی شد که مقاومت اسلامی به این شکل مردمی شکل بگیرد، به همت و برکت مقاومت اسلامی الان مقاومت در سوریه هم شکل مردمی پیدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *